Jakość zawsze się obroni? Tak. Dlatego nie mamy wątpliwości, że klienci, którzy raz do Ciebie trafili, chętnie wrócą na kolejne zabiegi epilacji laserowej i nie tylko. Sztuką jest jednak pomóc im w tym, by dowiedzieli się o Twoim salonie. Pozwól się zauważyć i spraw, że nowi klienci spośród wielu salonów kosmetologicznych wybiorą właśnie Twój. Podpowiemy Ci, jak za pomocą marketingu dotrzeć do większej liczby klientów.
Epilacja laserowa jest jednym z najbardziej pożądanych zabiegów w salonach kosmetologicznych. Klientów, którzy chcą cieszyć się trwałym efektem gładkiej skóry, pozbawionej niechcianego owłosienia, nie brakuje. Sęk w tym, że popyt rodzi podaż – w Twojej okolicy z pewnością jest co najmniej kilka salonów, które oferują podobne usługi. Tylko… czy rzeczywiście są one takie podobne?
Jako użytkowniczka urządzeń Abacosun możesz mieć stuprocentową pewność, że używasz najbardziej zaawansowanego sprzętu dostępnego na rynku. Laser diodowy Abacosun oferuje najwyższą skuteczność epilacji, umożliwia jednocześnie usuwanie włosów w zaskakująco krótkim czasie i wywołuje co najwyżej niewielki dyskomfort u klientów poddawanych zabiegowi. Świadomość tej przewagi da Ci zasłużoną pewność siebie, jeśli chodzi o pole manewru w obszarze marketingu.
Pamiętaj, że marketing w Twoim przypadku to bynajmniej nie “naciąganie” klientów. Jeśli zdarza Ci się tak myśleć, pora już porzucić ten schemat! Wyjście z ofertą znakomitych usług to ogromna przysługa dla tych, którzy dzięki temu trafią do salonu odznaczającego się najlepszą jakością. Do Twojego salonu.
Wiesz już, że marketing to dobry pomysł i że warto się reklamować. Kolejnym krokiem będzie odpowiedź na pytanie: do kogo chcę dotrzeć? Wiemy, że na myśl ciśnie Ci się “do wszystkich, do każdego!”. Z doświadczenia wiemy, że to nieprawda! Pomyśl: za złotówkę mogłabyś pokazać swoją ofertę absolutnie każdej mijanej przez Ciebie w tym tygodniu osobie. Zapewnie szybko udałoby Ci się dostrzec, że wiele z napotkanych osób nigdy nie będzie Twoimi klientami. Warto było dać im tę złotówkę?
A teraz wyobraź sobie, że płacisz tę samą kwotę za możliwość przedstawienia oferty osobom, które z dużym prawdopodobieństwem staną się Twoimi klientami. Może mieszkają blisko, może korzystały wcześniej z podobnych usług. Może szukały takich w Internecie albo obiła im się o uszy nazwa Twojego salonu? Z pewnością już rozumiesz co mamy na myśli. Zwrot z inwestycji w tym drugim przypadku będzie nieporównywalnie wyższy. Określenie Twojej grupy docelowej, a jeszcze lepiej idealnej klientki (tzw. Buyer Persona) pozwoli Ci znacznie skuteczniej docierać do tych, którzy rzeczywiście chcą skorzystać z Twoich usług – albo jeszcze nie wiedzą, że chcą.
Poszukaj darmowych narzędzi, które pomogą Ci przejść przez ten proces lub skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się strategią marketingową i wdrażaniem jej w życie. My korzystamy i kto wie, może właśnie dlatego czytasz ten artykuł? Biorąc pod uwagę możliwy zwrot z inwestycji, ten wydatek zdecydowanie się opłaca!
Nawet najlepsze urządzenie byłoby niczym bez osoby, która potrafi profesjonalnie je obsłużyć. Wiesz już o czym mowa? Tak, o Tobie! Jako specjalistka w branży na pewno masz dużo do powiedzenia o zabiegach które oferujesz. Instruujesz przecież klientów i klientki, na bieżąco informujesz ich o wykonywanych usługach, udzielasz im rad i odpowiadasz na pytania. Zacznij to robić przed szerszą publicznością!
Jak? Wykorzystaj swoje social media do tego, by pokazywać to, czym zajmujesz się na co dzień. Zastanów się, z jakimi wątpliwościami zgłaszają się do Ciebie klienci przed zabiegiem epilacji laserowej. Jakie pytania powtarzają się wśród nich najczęściej, o czym zwykle musisz przypominać swoim usługobiorcom? Spisz swoje pomysły na kartce lub w komputerze. Zobaczysz, że jest tego mnóstwo, a lista ciągle rośnie. Voila, masz już o czym opowiadać przez wiele miesięcy. Masz też dużą szansę, że Twoje porady trafią do wielu nowych odbiorców. A może pokażą to również swoim znajomym?
Ważne! Nie zapominaj podkreślać jakości używanego przez Ciebie sprzętu do epilacji laserowej. Rób to regularnie, by klienci mogli porównać Twoje urządzenia do tych używanych przez konkurencję. W tym pojedynku trudno będzie Ci przegrać.
Wiemy, że występowanie przed kamerą – nawet jeśli to tylko obiektyw Twojego telefonu komórkowego – może być stresujące. Jeśli należysz do tych, którzy nie odnajdują się w działaniach tego typu, zacznij małymi krokami. Zamiast filmów – rób zdjęcia, a to, co możesz opowiedzieć głosem, zaprezentuj w opisie pod postem.
Dobrym rozwiązaniem są również infografiki, które są lubianą przez odbiorców formą prezentacji najróżniejszych zagadnień. Z kolei jeżeli przed kamerą czujesz się jak ryba w wodzie, to do dzieła – scena jest Twoja, a przed nią czekają Twoi nowi klienci!
Pozytywne opinie o salonie i poszczególnych zabiegach kosmetologicznych to silna karta przetargowa w wyborze salonu do epilacji laserem. Statystyki mówią same za siebie – klienci znacznie chętniej decydują się na wizytę w miejscu, o którym wcześniej przeczytali dobre opinie. Skoro wiesz, że robisz dobrą robotę, pozwól dowiedzieć się o tym też innym.
Umożliwiaj klientkom wystawienie opinii po wizycie u Ciebie. Przypominaj im o takiej możliwości. Pomóż dotrzeć w miejsca w Internecie, gdzie mogą napisać parę słów od siebie na temat Twoich usług. Jeśli wręczasz klientom swoją wizytówkę, możesz umieścić na niej QR kod kierujący do strony z wystawianiem opinii. Jeżeli wysyłasz e-mail, SMS lub w inny sposób kontaktujesz się tekstowo z klientami, którzy Cię odwiedzili – nie ma nic złego w tym, aby pomóc im w sformułowaniu opinii.
Podpowiedz im, o jakich aspektach mogą napisać: czy zadowoliła ich jakość usługi? Czy personel był profesjonalny i zachowywał się odpowiednio? Czy dostali wyczerpujące informacje na temat przeprowadzanej usługi? Czy salon zrobił na nich dobre wrażenie? Możliwości jest mnóstwo.
Jeżeli masz grupę stałych, lojalnych klientek, możesz pójść jeszcze o krok dalej i poprosić ich o nagranie dla Ciebie krótkiego, kilkunastosekundowego filmu, który opublikujesz w swoich social mediach lub na stronie internetowej. Taka opinia zadziała jeszcze lepiej, bo trudno wyobrazić sobie coś bardziej wiarygodnego niż osobiste świadectwo zadowolonego klienta. Wierzymy, że masz takich do wyboru mnóstwo – wystarczy że się rozejrzysz!
Twoja wiedza to Twój wielki zasób – rób z niego pożytek na różne sposoby. Regularne prowadzenie bloga lub kanału na YouTube to świetny pomysł pod względem wizerunkowym, ale też pozycjonowania Twojego biznesu w Internecie. Prezentując swoje usługi i swój salon w ten sposób, jednocześnie realnie pomagasz swoim odbiorcom, wśród których z pewnością jest sporo Twoich przyszłych usługobiorców.
Wytłumacz zagadnienia, które zdają się skomplikowane. Nie wiesz, które mogą być skomplikowane? Zapytaj swoich klientek. Odpowiadaj na pytania i angażuj się w swoją społeczność. Pisz na forach branżowych, udzielaj się w grupach na Facebooku związanych z zagadnieniami około Twojej działalności. W ten sposób na pewno rozwiążesz niejeden problem, a przy okazji dasz się poznać jako osoba, która nie tylko ma imponującą wiedzę, lecz także taka, która jest uprzejma i pomocna. Zasięgi rosną, a karma powraca!
Masz klientów i klientki, którzy nie chcą słyszeć o żadnym innym salonie kosmetologicznym niż Twój? Powracających, wiernych usługobiorców, zawsze zadowolonych z Twoich usług i polecających Cię swoim znajomym? Czas, aby dać im coś ekstra!
Pamiętaj, że takie osoby to skarb, o który trzeba dbać. Jeśli do tej pory brakowało Ci pomysłów, jak wyrazić swoją wdzięczność, już najwyższa pora, aby się temu przyjrzeć. Zastanów się, co możesz dać od siebie, aby jeszcze bardziej podnieść szansę na to, że lojalny klient już zawsze będzie wybierał Twoje usługi. Możesz wprowadzić program lojalnościowy, w którym każdy kolejny zabieg to punkty na koncie klientki? Odpowiednia liczba punktów to zniżka na usługę lub, przy odpowiednim progu, nawet darmowa usługa.
Zainwestuj w gadżety marketingowe, które możesz podarować swoim najwierniejszym klientom – oni na pewno to docenią, a Ty dodatkowo zwiększysz swoją widoczność wszędzie tam, dokąd klient zawędruje w towarzystwie swojej płóciennej torby czy długopisu z Twoim logo.
Jeśli chodzi o oferty promocyjne Twojego salonu, ogranicza Cię tylko wyobraźnia… i rentowność biznesu. Radzimy Ci zachować chłodną głowę i nie zapominać o dokładnym przeliczeniu tego, co oferujesz klientom. Co za dużo to niezdrowo – i dotyczy to także zniżek, rabatów i promocji, do których łatwo przyzwyczaić swoich odbiorców.
Nie zmienia to jednak faktu, że dobrze przemyślana oferta promocyjna skutecznie przyciąga klientów. Oferty sezonowe, świąteczne, a może oferta dla dwojga? Nie zapomnij też o stworzeniu kart podarunkowych – wizyta w salonie kosmetologicznym to przecież świetny prezent dla rodziny i znajomych.
Pamiętaj, że znalezienie skutecznej strategii marketingowej dla Twojego salonu może być czasochłonne, a droga do sukcesu będzie kręta. Szukaj jej metodą prób i błędów. Sprawdzaj co zadziała w Twoim przypadku.
Pamiętaj, nie zrażaj się – rób swoje, testuj i odważnie wprowadzaj w życie swoje pomysły. Nie bój się prosić o pomoc bardziej doświadczonych, zwłaszcza w kwestiach formalnych i technicznych. Pytaj, co można, a czego nie można robić na poszczególnych platformach internetowych – albo co warto, a co się nie opłaca. Nie zapomnij też na bieżąco zaglądać do naszych zasobów edukacyjnych dla salonów kosmetycznych. Jesteśmy tu po to, aby Cię wesprzeć. Trzymamy kciuki za Twój rozwój!
Wprowadź swój adres e-mail:
Nie masz jeszcze konta? Nie martw się.
Możesz je utworzyć w kolejnych krokach.