Epilacja laserowa jest jednym z najbardziej pożądanych zabiegów w salonach kosmetologicznych. Klientów, którzy chcą cieszyć się trwałym efektem gładkiej skóry, pozbawionej niechcianego owłosienia, nie brakuje. Sęk w tym, że popyt rodzi podaż – w Twojej okolicy z pewnością jest co najmniej kilka salonów, które oferują podobne usługi. Tylko… czy rzeczywiście są one takie podobne?
Twój sprzęt to przewaga
Jako użytkowniczka urządzeń Abacosun możesz mieć stuprocentową pewność, że używasz najbardziej zaawansowanego sprzętu dostępnego na rynku. Laser diodowy Abacosun oferuje najwyższą skuteczność epilacji, umożliwia jednocześnie usuwanie włosów w zaskakująco krótkim czasie i wywołuje co najwyżej niewielki dyskomfort u klientów poddawanych zabiegowi. Świadomość tej przewagi da Ci zasłużoną pewność siebie, jeśli chodzi o pole manewru w obszarze marketingu.
Pamiętaj, że marketing w Twoim przypadku to bynajmniej nie “naciąganie” klientów. Jeśli zdarza Ci się tak myśleć, pora już porzucić ten schemat! Wyjście z ofertą znakomitych usług to ogromna przysługa dla tych, którzy dzięki temu trafią do salonu odznaczającego się najlepszą jakością. Do Twojego salonu.
A więc ruszamy! Tylko do kogo?
Wiesz już, że marketing to dobry pomysł i że warto się reklamować. Kolejnym krokiem będzie odpowiedź na pytanie: do kogo chcę dotrzeć? Wiemy, że na myśl ciśnie Ci się “do wszystkich, do każdego!”. Z doświadczenia wiemy, że to nieprawda! Pomyśl: za złotówkę mogłabyś pokazać swoją ofertę absolutnie każdej mijanej przez Ciebie w tym tygodniu osobie. Zapewnie szybko udałoby Ci się dostrzec, że wiele z napotkanych osób nigdy nie będzie Twoimi klientami. Warto było dać im tę złotówkę?
A teraz wyobraź sobie, że płacisz tę samą kwotę za możliwość przedstawienia oferty osobom, które z dużym prawdopodobieństwem staną się Twoimi klientami. Może mieszkają blisko, może korzystały wcześniej z podobnych usług. Może szukały takich w Internecie albo obiła im się o uszy nazwa Twojego salonu? Z pewnością już rozumiesz co mamy na myśli. Zwrot z inwestycji w tym drugim przypadku będzie nieporównywalnie wyższy. Określenie Twojej grupy docelowej, a jeszcze lepiej idealnej klientki (tzw. Buyer Persona) pozwoli Ci znacznie skuteczniej docierać do tych, którzy rzeczywiście chcą skorzystać z Twoich usług – albo jeszcze nie wiedzą, że chcą.
Poszukaj darmowych narzędzi, które pomogą Ci przejść przez ten proces lub skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się strategią marketingową i wdrażaniem jej w życie. My korzystamy i kto wie, może właśnie dlatego czytasz ten artykuł? Biorąc pod uwagę możliwy zwrot z inwestycji, ten wydatek zdecydowanie się opłaca!
Wyjdź do ludzi
Nawet najlepsze urządzenie byłoby niczym bez osoby, która potrafi profesjonalnie je obsłużyć. Wiesz już o czym mowa? Tak, o Tobie! Jako specjalistka w branży na pewno masz dużo do powiedzenia o zabiegach które oferujesz. Instruujesz przecież klientów i klientki, na bieżąco informujesz ich o wykonywanych usługach, udzielasz im rad i odpowiadasz na pytania. Zacznij to robić przed szerszą publicznością!
Jak? Wykorzystaj swoje social media do tego, by pokazywać to, czym zajmujesz się na co dzień. Zastanów się, z jakimi wątpliwościami zgłaszają się do Ciebie klienci przed zabiegiem epilacji laserowej. Jakie pytania powtarzają się wśród nich najczęściej, o czym zwykle musisz przypominać swoim usługobiorcom? Spisz swoje pomysły na kartce lub w komputerze. Zobaczysz, że jest tego mnóstwo, a lista ciągle rośnie. Voila, masz już o czym opowiadać przez wiele miesięcy. Masz też dużą szansę, że Twoje porady trafią do wielu nowych odbiorców. A może pokażą to również swoim znajomym?
Ważne! Nie zapominaj podkreślać jakości używanego przez Ciebie sprzętu do epilacji laserowej. Rób to regularnie, by klienci mogli porównać Twoje urządzenia do tych używanych przez konkurencję. W tym pojedynku trudno będzie Ci przegrać.
Wiemy, że występowanie przed kamerą – nawet jeśli to tylko obiektyw Twojego telefonu komórkowego – może być stresujące. Jeśli należysz do tych, którzy nie odnajdują się w działaniach tego typu, zacznij małymi krokami. Zamiast filmów – rób zdjęcia, a to, co możesz opowiedzieć głosem, zaprezentuj w opisie pod postem.
Dobrym rozwiązaniem są również infografiki, które są lubianą przez odbiorców formą prezentacji najróżniejszych zagadnień. Z kolei jeżeli przed kamerą czujesz się jak ryba w wodzie, to do dzieła – scena jest Twoja, a przed nią czekają Twoi nowi klienci!